”Jag gillar kontakten med användarna och att lyckas lösa kluriga problem.”
Sara Eriksson, Supporttekniker >

Supporttekniker – vikariat

Höglandets IT är Höglandskommunernas leverantör av IT-tjänster. Kommunerna på Höglandet står inför en omvälvande och spännande digitaliseringsresa. Där är Höglandets IT en viktig aktör. Vi ska vara den naturliga samarbetspartnern för kommunerna och deras bolag när det gäller att realisera framtidens e-förvaltning och det IT-stöd som krävs för detta.

Supporten är en verksamhet under förändring. Vill du arbeta i ett team som ständigt utvecklas i en ständigt föränderlig miljö?

Arbetsuppgifter och ansvarsområde

Tjänsten innebär i första och andra linjens support. Du kommer att lösa IT-relaterade ärenden både via telefon och e-post. Ansvarsområdena varierar beroende på ditt intresse och kunskap. Vi ser gärna att medarbetaren utvecklas i tjänsten med målet att lösa mer komplexa uppgifter.

Vem söker vi?
  • Någon med grundläggande IT-bakgrund i form av tidigare erfarenhet eller utbildning.
  • Personlighet och utvecklingspotential är den viktigaste egenskapen.
  • Vi söker en positiv och serviceinriktad individ.
  • Möjlighet att hantera flera olika typer av uppgifter på en gång.
  • Bra på att prioritera sina uppgifter.
  • Gillar att ta ansvar och villig att bidra till verksamhetens och sin egen utveckling.
  • Är självständig

Du söker till tjänsten genom att skicka din ansökan till jobb@hoglandet.se  senast 31 juli.

Mer om tjänsten som Supporttekniker - vikariat
Avdelning:
Höglandets IT
Arbetsplats:
Eksjö
Typ av anställning:
Vikariat, 1 år. Heltid.
Fackliga företrädare:
Jan Sunesson, Vision, 0380-51 78 70
Niclas Fransson, Sveriges Ingenjörer, 0380-51 75 46
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Stefan Timbus, Supportchef
Tel:
0380-51 75 15
E-post:

Vi kommer kontinuerligt kalla in intressanta kandidater på intervju, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.


Publicerad 4 juni 2018. Senast uppdaterad 6 juli 2018.