Sara Eriksson, supporttekniker

”Jag gillar kontakten med användarna och att lyckas lösa kluriga problem.”
Sara Eriksson, Supporttekniker >

Key Account Manager – KAM

Höglandets IT är höglandskommunernas leverantör av IT-tjänster och en del av Höglandets kommunalförbund, som de fem kommunerna på Höglandet - Aneby, Eksjö, Nässjö, Sävsjö och Vetlanda - bildade år 2002 för att ta tillvara alla möjligheter att utveckla Höglandets konkurrenskraft.

Verksamheterna vi stödjer verkar inom många olika områden såsom skola, vård, kultur & fritid, fastighet och bygg, vatten och avlopp. Våra tjänster levereras i en av de största och mest utmanande tekniska miljöerna i vår region, en miljö med 30 500 användare, 11 000 datorer, 450 servrar, och 800 switchar.

Vill du vara delaktig i att ta med Höglandskommunerna på deras digitaliseringsresa? Vill du ha kundansvar och generera värdeskapande verksamhetsnytta för fem kommuner på Höglandet? Då ska du läsa vidare!
Vi söker dig som vill spela en aktiv roll i kommunernas förändringsresa in i e-samhället.

Arbetsuppgifter och ansvarsområde

Du kommer att skapa och vårda långsiktiga affärsmässiga relationer. Dagligen kommer du att agera rådgivare och vara ett naturligt stöd i verksamheternas digitalisering. Du ska tillsammans med kunderna fånga upp dagens och morgondagens behov och kunna översätta dessa internt i vår organisation. Marknadsföring och information om våra tjänster är en självklar del av arbetet samt att ta fram leveransavtal, nyttokalkyler och offerter.

Vem söker vi?
  • du har en adekvat akademisk utbildning eller motsvarande kompetens förvärvad genom erfarenhet
  • du har tidigare jobbat i relationsbyggande roller såsom säljstöd eller teknisk presale
  • har stor IT-kompetens med minst fem års kvalificerat arbete inom IT-området, där ett tydligt fokus under senare tid finns på strategiskt/taktiskt arbete
  • du har erfarenhet av förhandling, avtalsskrivning och utformning av tjänsteleveransavtal.
  • du är van att arbeta med strategier och nykundsbearbetning likväl som att vårda långsiktiga relationer och bygga förtroenden
  • meriterande är erfarenhet från kommunal- eller offentlig verksamhet.

Som person är du driven och nyfiken med en strävan efter att ständigt utvecklas, lära dig nya tekniker och arbetssätt samt att skapa och utveckla relationer. Du har förmåga att självständigt planera, leda och samordna verksamhetsutvecklingsarbete. Vidare är du en god kommunikatör med stor social förmåga. Vi tror att du har ett gediget intresse för att arbeta tillsammans med kunderna och utveckla relationer. Att arbeta framåtblickande och visionärt på ett ödmjukt sätt är en självklarhet för dig.

Vårt erbjudande

Vi kan erbjuda en viktig roll i Höglandskommunernas förändringsresa mot det digitala tjänstesamhället. På Höglandets IT är vi ett engagerat gäng med 65 lagspelare som brinner för att göra skillnad för Höglandskommunernas verksamheter. Vi kan erbjuda en stimulerande arbetsplats där vi satsar stort på kompetensutveckling och erfarenhetsutbyte.
Antar du utmaningen?

Ansökan avser en tillsvidareanställning på Höglandets IT. Placeringsorten är Eksjö. Resor i tjänsten förkommer frekvent mellan Höglandets orter. Urvalsprocessen påbörjas omgående och intervjuer sker fortlöpande.Denna tjänst tillsätter vi i samarbete med Söder & Co. Vänligen kontakta rekryteringskonsult Camilla Egerlid vid frågor.
Mer om tjänsten som Key Account Manager - KAM
Avdelning:
Höglandets IT
Arbetsplats:
Eksjö
Typ av anställning:
Tillsvidare
Fackliga företrädare:
Jan Sunesson, Vision, tfn 0380-51 78 70, e-post: jan.sunesson@hoglandet.se
Niclas Fransson, Sveriges Ingenjörer, tfn 0380-51 75 46, e-post: niclas.fransson@hoglandet.se
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Camilla Egerlid, Söder & Co
Tel:
0703-77 45 03
E-post:

Vi kommer kontinuerligt kalla in intressanta kandidater på intervju, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.


Publicerad 27 februari 2017. Senast uppdaterad 23 maj 2017.