Sara Eriksson, supporttekniker

”Jag gillar kontakten med användarna och att lyckas lösa kluriga problem.”
Sara Eriksson, Supporttekniker >

Sara Eriksson, supporttekniker

Sara Eriksson, supporttekniker

Kan du beskriva vad du gör på HKF?
– Jag arbetar med att ta emot samtal från de som ringer in till IT- supporten. Vissa problem blir lösta i telefonen medan andra lämnas över till tekniker på HIT.

Vad gillar du bäst med ditt jobb?
– Jag gillar kontakten med användarna, men sedan är det förstås extra roligt när man lyckas lösa kluriga problem.

Vad gör Höglandets kommunalförbund till en bra arbetsplats?
– Trevliga arbetskamrater och användare som ringer in. Vi sitter också i väldigt fina och ljusa lokaler på gamla I12. Jobbet är omväxlade och ingen dag är den andra lik.

Skulle du rekommendera andra att jobba på HKF?
– Absolut, HKF är en trevlig arbetsplats men ett brett kunnande hos personalen.

Namn: Sara Eriksson
Ålder: 33
Titel/arbetsuppgifter: Supporttekniker
Avdelning: Servicedesk
Tid som du jobbat på HKF: Sedan december 2012
Utbildning: Utbildad antikvarie och arkivarie
Bakgrund/tidigare jobb: Har tidigare jobbat på museum främst med publik verksamhet.
Publicerad 1 mars 2013. Senast uppdaterad 1 mars 2013.